Tjurfäktning

Hörde imorse på nyheterna att en tjur hade smitit ut bland publiken på en tjurfäktningsarena. 30 pers hade skadats. Inte faan brydde jag mig om människorna som skadats, det enda offret som jag såg i den situationen var den stackars tjuren.

Jag gillar verkligen inte tjurfäktning, det är en fruktansvärd sport. Det tjurarna får uthärda idag är samma sak som gladiatorerna fick uthärda för 2000 år sedan.


Skulle någon normal människa acceptera att det fortfarande pågick gladiatormatcher? Människor och tjurar känner båda två smärta, kan bli stressade och må psyktiskt dåligt av det. Ingen borde behöva utstå en sådan förnedring.

Det enda som har hänt på över 2000 år är att byta ut offret från en människa till en tjur. Ursäkta, men moderniseringen borde ta fart snart tycker jag!
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN