Vem är okej att äta?

Jag tänkte på det här med att det enligt svensk kultur är okej att äta vissa djur, och andra djur är bara till för att ha hemma och kela med. Vem är egentligen okej att äta?


Jag har marsvin hemma, och jag skulle aldrig äta upp mina egna marsvin för dem känner jag och har en personlig kontakt med. Men om man tillagade marsvin som en rätt, och de hade levt ett fritt liv i en stor bur tillsammans med massor av andra marsvin, hade jag kunnat äta det. Samma sak med en gris, ko, fisk, häst, kanin, hund...
Enligt min filosofi så är det okej att äta vilket djur som helst, för så är naturen gjord. Men i naturen så lever alla ett fritt liv och plågas inte som djuren i livsmedelsbranschen gör idag. Jag tycker att alla djur ska ha rätt till ett bra liv, och det har tyvärr inte många djur i samhället idag.
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN