Brev till Erlandsson

Alla bilder som Djurrättsalliansen har visat upp på senaste tiden pekar tydligt på brott mot lagen. Pälsdjursfarmarna sköter inte sitt jobb, det är vanvårdade minkar som sitter i burarna. På svenska uppfödningar av grisar och kycklingar finns ingen bra hygien och ingen sysselsättning för djuren. Detta är inte acceptabelt.
Jag är väldigt besviken på regeringen som dag efter dag ignorerar problemet, och er handlingsförlamning hävdar att djurs lidande inte spelar någon roll för er. Jag kan tyvärr inte ta Alliansens politiker på allvar när ni inte själva tar alla individer på allvar.
Jag som svensk medborgare kräver att ni tar ert ansvar. När tänker ni agera? Djuren kan inte vänta! Se till så att lagarna följs på slakterier, uppfödningar och på forskningslabb. Vi vill allihop se en förändring, och makten ligger i era händer.
Finns det något roligare än att skicka ilskna brev till politiker? Nej, jag tycker nästan inte det.. Denna gång skrev jag till Eskil Erlandsson - mannen som är ansvarig för att djuren ska må bra. Och vi märker ju tydligt att han inte har skött sitt jobb ordentligt! 

 
Mitt brev:
"Alla bilder som Djurrättsalliansen har visat upp på senaste tiden pekar tydligt på brott mot lagen. Pälsdjursfarmarna sköter inte sitt jobb, det är vanvårdade minkar som sitter i burarna. På svenska uppfödningar av grisar och kycklingar finns ingen bra hygien och ingen sysselsättning för djuren. Detta är inte acceptabelt.

Jag är väldigt besviken på regeringen som dag efter dag ignorerar problemet, och er handlingsförlamning hävdar att djurs lidande inte spelar någon roll för er. Jag kan tyvärr inte ta Alliansens politiker på allvar när ni inte själva tar alla individer på allvar.

Jag som svensk medborgare kräver att ni tar ert ansvar. När tänker ni agera? Djuren kan inte vänta! Se till så att lagarna följs på slakterier, uppfödningar och på forskningslabb. Vi vill allihop se en förändring, och makten ligger i era händer."
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN