Köpa, köpa, köpa

Alla vill bara köpa, köpa, köpa. Det ska produceras mer saker varje dag. Fler bord, fler halsband, fler bilar, fler tröjor.. Julen är en kommersiell högtid då affärerna tjänar som mest pengar. Vi ska bara köpa, köpa, köpa. Vi är som slavar under traditionen.

Jag har kommit på att jag inte önskar mig någonting. Jag vill inte ha någonting i julklapp. Jag har allt jag behöver. Kläder, mat, en familj och vänner. Men egentligen så önskar jag mig faktiskt något.. Men den presenten går inte att köpa för pengar.

Jordens gränser pressas till det yttersta. Mänskligheten har förändrat hälften av all mark på hela planeten. Vi har tagit över. Om alla levde så som vi gör här i västvärlden skulle det krävas fem jordklot. Det är skrämmande. Och varför? Jo, för att alla bara ska köpa, köpa, köpa. Frågan är: är det värt det?
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN