Tusen gånger starkare


Det här är en ny film som har premiär på fredag. Jag fick gå på förhandsvisning, det var jätteroligt!


Den handlar om..
Filmen bygger på boken som har samma titel. Det handlar om en klass som går i årskurs nio, och de har mycket tydliga ställningar i klassen. Det finns dem coola, dem töntiga och dem snygga. Så som det är i de allra flesta klasser - även alla mina som jag har gått i.
Man får höra tankar som kommer från en av de i klassen som aldrig syns, aldrig hörs eller ens märks. Hon är lugn på utsidan, men på insidan så känner hon att något inte är bra.
En dag kommer en ny tjej till klassen som heter Saga, hon har bott på ställen över hela världen och kan ingenting om det vanliga sättet att bete sig i den svenska skolan. Hon tänker inte på de ramar som man oftast måste hålla sig inom, utan gör precis som hon vill och får många i klassen att börja tänka till.

Och jag tycker..
En riktigt bra film. Skådespeleriet var ganska bra för att vara ungdomar, ibland överdrivs händelserna något för att man verkligen tydligt ska förstå vad det är som händer. Men filmens budskap är så starkt att det inte finns något annat att säga än BRAVO. Jag rekommenderar starkt.
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN