Jag är arg

Jag är så arg på dem där mjölkpaketen. Att det på alla ko-mjölksförpackningar står någonting om hur otroligt glada och lyckliga kossorna är. Så är det en målad bild på en ko med sin kalv i en stor hage. Fy faan alltså. Tydligen är det fullt lagligt att hitta på lögner och sedan få folk att tro att det är sant.

Jag är också arg på det faktum, att jag egentligen måste vara vegan för att vara helt djurvänlig. Ägg och mjölk produceras inte på något snällt och trevligt sätt, öven om kravmärkt är något bättre så känner jag inte att det räcker längre.
 
Jag är arg på en av sidorna i en tidning jag såg häromdagen, där en äggfarmare stolt visade upp sina stallar och berättare hur bra just hennes djur hade det. Men 3000 hönor som lever tillsammans blir aldrig en flock. De blir aldrig en familj, de är för många. Det är för onaturligt.
 
Jag är arg på att det ska vara så jävla svårt att vara vegan. Jag vill, men det är sån jävla lång bit kvar. Och jag är osäker på om jag är tillräckligt duktig på att äta bra mat, så jag får i mig allting.
 
Ja, ni förstår. Jag är arg. Idag är jag arg på världen.
 

Ovan - falsk jävla propaganda.
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN