Skulle DU ställa upp som försöksobjekt?



Jag är emot djurförsök. Alla sådana. Det är alltid fel att tortera och döda andra varelser, varesej det handlar om ett helt onödigt test om hur man reagerar på konstant solljus eller forskning kring cancer.

"Men vadå, skulle du kunna tänka dig att ställa upp som försöksobjekt istället då eller?"  finns det alltid nån jävel som säger.

Nej, det är ju precis det jag inte skulle vilja. Jag är ju emot tortyr och mord och tycker inte att man ska utnyttja någon, inklusive mig själv. Borde det inte istället vara den som gärna utsätter andra för lidande som själv borde få pröva på att vara försöksobjektet? Skulle du kunna tänka dig att ställa upp som försöksobjekt?
 
Men tackar jag nej till mediciner och vaccin? NEJ. Jag vill överleva helt enkelt, det är därför. Om det satsades helhjärtat på alternativa forskningsmetoder skulle det snart finnas ett alternativt sätt att forska på. De experiment som redan kan utföras utan djurförsök är dessutom säkrare och bättre. En förändring i hur folket ser på djur och deras rättigheter skulle leda till att vi var tvungna att lära oss nya sätt. Så länge den extrema grundsynen på vår relation gentemot andra varelser finns kvar kommer det alltid finnas forskare (smyg-psykopater!) som utför dessa hemska experiment.
 
Testråttor får hälsenan avskuren och hängs upp
Forskning kring hur hälsenor läker. Ett nödvändigt ont?
 
Vill man stoppa djurförsök kan man stödja organisationen Forska Utan Djurförsök och inte köpa djurtestat smink, schampo osv. Titta in på sminksmart.se för att se vilka företag som är djurvänliga.
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN