Logik - inte tradition

Jag tänkte bara klargöra för alla vad den här bloggen handlar om. Den handlar om djurrätt, om vad som sker bakom stängda dörrar som bönder, slaktare och köttföretag inte vill att vi ska se. Allt det som många väljer att ignorera.

Meningen med bloggen är att sprida information om saker som inte många vet - och i de flesta fall kanske inte vill veta. Men det är nödvändigt. För ingen kan fatta ett seriöst beslut utan fakta som grund. När du vet vad kött/ägg/mejeri-ätande innebär, först då kan du göra ett vettigt beslut baserat på logik - inte på traditioner.

Jag tycker att man har som skyldighet att veta detta, alla ska veta vad det handlar om! Om man sedan - med denna informationen i bakhuvudet - väljer att bli vegetarian eller inte, det är helt upp till en själv. Men ALLA ska veta vad som sker bakom slakteriernas väggar.

Jag ber inte dig att bli som jag. Jag ber dig att tänka efter och ifrågasätta.
 
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN