Filmupplevelser

Jag är en filmälskare. Även fast jag inte skriver om ämnet så ofta här på bloggen (väldigt länge sedan sist) så är det trots allt ett av mina stora intressen.

Jag älskar den där känlsan när jag hittat en film som bara är helt perfekt. När man har sett den känns det som att man varit bortrest, och efteråt går man runt och tänker på den i flera dagar. Det är den känslan som är så underbar.
 
Det finns några filmer som jag fortfarande kan gå och tänka på fast det kanske var flera år sedan jag såg den. Historier och handlingar som går djupt och som sätter spår i ens hjärna, det är sånt jag vill ha.
 
Och under mina (få) år som filmälskare har jag trots allt hunnit fått en hel del häftiga upplevelser. Några av dem tänkte jag presentera här. Som du märker så är drama min favoritgenre...
 
Klicka på filmerna för att läsa vad dem handlar om.
 
 
 
 

 
 
 
Har du någonsin haft en riktigt häftig filmupplevelse?
Och i så fall - vilken film var det?
 
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN