Det pratas om djurrätt...



Idag pratas det om hur djuren som blir mat mår
inne hos Lady Dahmer. Jag var givetvis snabbt fram och hade inom loppet av 5 minuter knapprat fram minst 10 kommentarer... Ja, är det intressant så är det. Titta in där du med! ---> Hur mår djuren du äter?

Så kan jag ju passa på och fråga dig som läsare vad du tycker om min nya "slogan". Har av praktiska själ börjat kalla mig för "Laks - den djurrättande feministen" för att folk direkt ska se vilken sorts blogg jag driver. Vad tycks? Berätta gärna och kom med nya förslag om du vill!

Kommentarer
emma. säger:

Handlar inte just om inlägget nyss.

Men postade en länk på min facebook om minkfarmar osv, delade det som man sett runt omkring på facebook. En kompis till mig gjorde det med, och då är det en äcklig tant som kommenterar att hon är för att använda päls och att hon kommer fortsätta med att anänvda det utan att skämmas.



Alltså... Jag undrar bara HUR du lyckas behärska dig själv bland såna människor? Har du något tips?

Jag ser liksom inget värde i en sån person och jag går sönder inuti att det finns folk som överhuvdutaget kan yttra sig så. jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till.. Hur ska man kunna låta bli att ta närmaste yxa o leta upp kräken?

(okej jag är ingen mördare men usch.)

2011-11-22 @ 17:49:56
Hemsida: http://emmalottaa.blogg.se/
Jonna - blivande vegan säger:

Tack för dina kommentarer.



Jättefin blogg. Så bra att folk skriver om sånt här. Fortsätt med det!

2011-11-22 @ 19:52:22
Hemsida: http://sommarkyla.blogspot.com/
Anonym:D säger:

Hej! Har just précis börjat följa din blogg! tkr att den e rätt så bra & du får en verkligen å tänka 2 gånger innan man gör ngt mot djuren eller så. Din blogg gör verkligen förändringar, pga din blogg har min kompis blivit vegitarian (stavning!) rätt så bra, visste inte att djuren plågades & sånt. HEMSKT !:c men iaf, tkr att din blogg e super & helt mega bra! fortsätt med skrivandet :D



Djurrätt in my <3 !!

2011-11-22 @ 22:49:51
Laks - den djurrättande feministen säger:

Emma. - Jag tror att de flesta människor som bestämt hävdar att någonting som är fel skulle vara rätt, är rädda. De hatar att få höra ifrågasättande röster från olika håll och gör allt för att få stanna kvar i sin trygga värld där allting är som det alltid har varit. De vill inte se hur grisarna i Sverige har det, för då kanske de måste sluta äta kött. De vill inte höra om hur pälsar blir till, för då kanske de måste ta ställning som gör att de har mindre valmöjligheter.



Tänk inte på det korkade dem skriver, utan tänk på deras svaghet. Att de faktiskt bara är rädda. Du vet ju innerst inne att päls är fel, och de flesta andra vet också om det om de bara skulle tänka efter lite. På det viset ligger du före dem, och det ska du vara stolt över!



Jonna - Jag publicerar din kommentar. Helt enkelt för att jag gillar att få komplimanger ;D



Anonym - Åh tack så mycket :) nu blir jag jätteglad!

2011-11-22 @ 23:23:47
Hemsida: http://laks.webblogg.se/
Alexandra - kärlek på tallrik säger:

Ska kika in hos lady dahmer och se vad hon har skrivit, tack för tipset! Och jag tycker din nya slogan passar dig bra, du skriver alltid väldigt tänkvärda inlägg <3

2011-11-23 @ 00:42:11
Hemsida: http://karlekpatallrik.wordpress.com


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN