Hur var det nu...


Kommentarer
Mikaela säger:

Det här har inget att göra med inlägget, (håller dock med fullständigt) men det har samma tema som din blogg. http://www.worldometers.info/se/ <-- Det enda som faktiskt blir bättre är folk som har tillgång till dricksvatten.

Svar: Tack! Verkligen intressant sida. Speciellt där det står antal överviktiga och antal undernärda...
Laks

2012-08-29 @ 15:54:44
sistergnu säger:

Fattar du inte att vi har utvecklats i tusentals år för det där!!11

Svar: Exakt!1111!!! X)
Laks

2012-08-29 @ 16:08:55
Hemsida: http://sistergnu.blogspot.com/
Köttätare säger:

Ja jag kommer tycka som alltid. Även om det där inte gör mig särskilt hungrig. Den är ju rå trotts allt.

2012-08-29 @ 20:56:45
Tovah säger:

Alla köttätare är djurförtryckare på den biten... Så sorgligt och skrämmande, inte ens verklighetens vidriga bilder, filmer och nyheter verkar kunna Tina upp dom kallaste hjärtan.... Hoppas hoppas hoppas på karma!!

2012-08-30 @ 08:53:38
Jonna - Dancing Like Nobody's Watching säger:

Å vad härligt gott och naturligt det ser ut!

Förstår inte att människor som äter kött kan säga att man gjort det i tusentals år och att det är därför dom fortsätter. Det HÄR har ju bara funnits knappt 100 år. Fabriker...

2012-08-30 @ 19:04:57
Hemsida: http://sommarkyla.blogspot.com/
Nadja säger:

Alltså, detta har väl inget med inlägget att göra men... jag tänker bli vegetarian för jag tycker det är så sjukt vidrigt med hur djuren slaktas. Tycker dock att ekologiska djur har det bra när de lever. Jag har själv vart och jobbat på en ekologisk nötkreatur gård, och vi behandlade våra djur bra på absolut bästa sätt. De hade daglig utevistelse, stora rymliga boxar med anslutning till jättefina stora hagar. Vi mockade ur boxen och fyllde på med massa ny ren halm varje dag. De har alltid fri tillgång till stråfoder och vatten =P Om du vill se en riktigt sjuk film så kolla på canned dreams, de visar slakt och uppfödning och lite annat. SJUKT VIDRIG. Om djuren måste gå till slakt kan man väl förihelskotta visa dem lite värdighet?!

Svar: Usch, jag vågar inte se ärligt talat X) är helt fruktansvärt rädd för att se sånt... Slutade att titta på läskiga filmer när jag blev vegan :/ men tack för tipset ändå! Och lycka till med att bli vego :)
Laks

2012-09-01 @ 22:23:48
Amanda säger:

Och vilket land är bilden tagen i?

Säger inte att djur ska behandlas på det sättet, men man ska inte dra allt kött över samma kam. Finns riktigt mycket kött här i världen som kommer från djur som var fullt friska och fick leva ett helt normalt liv.

Svar: Och då är det okej att äta upp dem, eller vadå? Alla människor som befann sig inuti world trade center när det kollapsade hade ju haft ganska bra liv innan, så det var egentligen ingen skada skedd. Ingen fara. Eller?
Laks

2012-09-01 @ 23:12:45
Amanda säger:

Ja jag tycker att det är okej då.
Teoretiskt sett, nej det hade inte varit fel att äta de människorna. Dock hade nog inte många tyckt att det kändes så bra att äta utav sin egen art, kanske man råkade äta utav en släkting.

Svar: Jag syftade inte på att äta upp en människa, jag syftade på själva dödandet. Så om någon mördade dig eller din familj nu så skulle det inte göra någonting, det skulle vara helt okej enligt dig, eftersom ni antagligen haft ett lyckligt liv? Observera att man inom livsmedelsindustrin dödar djuren när dem bara är små barn, det är som att föda upp människoungar och sedan brutalt avrätta dem vid 4-5 års ålder.
Laks

2012-09-02 @ 18:38:43
Amanda säger:

På sätt och vis ja.
Men ALLA djur slaktas inte som unga. Det var det jag försökte säga, ALLA behandlas inte illa, dra inte allt över en och samma kam.

Svar: Äh. Jo. De allra flest djur dödas unga. Alla de 78 miljoner kycklingar som varje år dödas i Sverige dödas vid 1 månads ålder. Grisar får bli sex månader. Alla kalvar som dödas för att de inte behövs inom mjölkindustrin eller har rätt kön dödas också som unga. Och jo, de allra flesta djuren har det också helt fruktansvärt. Personligen tycker jag inte att man kan ha "ett bra liv" om någon annan bestämmer när, var och hur man ska dö. Det är inte frihet. Det är inget bra liv.
Laks

2012-09-03 @ 17:18:51


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN