Schizo-tidningen

Jag hatar hatar hatar Amelia. Det är en så jävla vidrig tidning. Ena sidan handlar att man ska uppskatta livet, hur man ska må bra, hur man kan tänka så man blir av med ångest osv. På nästa uppslag handlar det om hur man ska förbättra sig själv utseende-mässigt. Varannan sida skriker liksom "du duger inte! Du är sämst! Bara två kilo till så kommer ditt liv bli 1000 gånger bättre!" och varannan sida försöker plocka upp all skit som skapas av de där andra sidorna. En schizo tidning helt enkelt. 
 
 
"Samma tidningar som livnär sig på kvinnors dåliga självkänsla och som gärna marknadsför
sig själva att vara på vår sida men som springer självhatets ärende.
 
De lärde mig att det är viktigt att vara smal, att kvinnans bästa egenskap är hennes
knullbarhet och att det yttre ska slipas och fixas och vara i ständig förändring för att passa in."
 
Lady Dahmer

Kommentarer
Linn | finnfemfel säger:

Så frågar man sig varför självhatet/självföraktet ökar bland kvinnor idag? Varför många drabbas av ätstörningar, vikthets, utseendehets osv.

Så fruktansvärt skrattretande att jag får ont i magen ta mig fan :/

2012-08-21 @ 14:43:30
Hemsida: http://finnfemfel.blo.gg/
Kristin säger:

Håller helt med. Är en anledning till varför jag inte läser såna tidningar.
Fast det är en sak jag ville berätta som jättemånga blandar ihop och det är att om man lider av schizofreni så byter man inte personlighet, däremot så kan man höra och se saker som inga andra kan. Att byta personlighet gör man om man har multipel personlighetsstörning. (:

Svar: Jag vet, men inget annat ord passade in X)
Laks

2012-08-22 @ 18:33:56


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN