Inga julklappar i år...

...och det är enda anledningen till att jag inte fullkomligt hatar julen lika mycket som jag brukar.
 
Jag gillar att köpa saker, men ibland gör jag det med avsky för jag är skeptisk till hela äg-så-mycket-som-möjligt-kulturen. Anledningen till att jag hatar julen är att då trissas det där vidriga resursslöseriet upp ännu mer än vanligt. Man ska inte bara köpa-köpa-köpa en massa onödiga saker till sig själv, utan i december ska man även köpa till alla andra också. Då tar jag hellre pengarna själv och går ut och köper någonting som jag vet att jag verkligen behöver och som inte bara är någon jävla skitgrej som någon köpte för att hen vill bevisa att hen älskar mig. 

Kommentarer
Schniffen | neurotisk supernörd säger:

Jag gillar inte heller kravet på att man måste köpa något till varenda människa. Varje jul kanske jag kommer på tre riktigt genomtänkta presenter, men måste ändå fylla ut för att ingen ska känna sig bortglömd. Hugaligen...

Behöver pengarna själv också nu när jag har slängt ut grabbfan och han tar hälften av köks- och städutrustningen x) Måste skaffa ny mopp, nya hinkar, tvättkorg, kastruller, stekspade och slevar och så vidare.

2012-12-07 @ 22:02:04
Hemsida: http://schniffen.blogg.se
Grisen säger:

Det där har jag haft problem med i flera år och äntligen, typ det senaste året har jag lyckats lösa det någorlunda.

Vissa människor ger bara för få något tillbaka. Jag tycker att en ska ge för att ge. När du väl köper något till någon (jul, födelsedagsfiranden osv...)hur gör du då? Tänker du noga igenom på vad du ska ge och till vilka ger du? Jag kan fortfarande känna mig lite elak om jag inte ger till alla då jag känner mig pressad till att ge alla en present/julklapp.

2012-12-08 @ 17:46:46


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN