Det finns hopp

Efter en kort skiddag på en ort en bit norr om Stockholm är jag behagligt trött i kroppen. Nu sitter jag i bilen på vägen hem och skriver på en sån där smartphone som jag så länge ratat, och jag kan medge att jag inte är lika fientligt inställd längre.

När lunchen närmade sig började jag ställa in mig på att få äta en pastatallrik utan protein - det vanliga veganalternativet om man befinner någon annanstans än på en vegorestaurang. Men jag blev glatt överraskad. Varje dag serverades en kötträtt och en vegorätt och efter en snabb koll med köket stod det klart att deras vegetariska hamburgare faktiskt var helt vegansk, bara att skippa dressingen så.

Det är nog som många säger - vegetariskt är nästan en norm nu. Det finns överallt, det har aldrig varit enklare att vara vegetarian. Och ni vet vad det betyder, att vegansk mat inte har lång tid kvar innan det blir mer accepterat och framförallt känd bland alla sveriges matställen. Det finns hopp.

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN