Musik är min drog


Det är fredag morgon och jag har inte haft någon ny musik att ta mig an på säkert flera månader. Jag fungerar så - jag börjar lyssna på en artist/ett band och någon gång i månaden börjar jag älska ett par nya låtar som går på repeat i mp3. När jag har några olika melodier i huvudet hela tiden som jag bara inte kan sluta tänka på - då är jag lycklig. Musik förgyller verkligen mitt liv.

Det har varit ganska tråkigt att bara lyssna om på gammal musik jag redan lyssnat igenom, även om jag verkligen diggar Björk och Gorillaz så är det lite segt att bara lyssna på samma om och om igen. Men i brist på ork så har jag inte börjat lyssna på något nytt förrän i går kväll. Coldplays (kanske inte så jätte-) nya album Mylo Xyloto har nu hamnat i mina händer och låten Paradise är den jag fastnat först för. Dels för att låten givetvis är otroligt bra, men också för att videon verkligen kändes som att den betydde någonting. Chris Martin är vegetarian har jag hört, så kanske, kanske är det lite djurrätt vi skymtar? Annars känner jag att videon handlar om att hitta tillbaka till sina rötter (naturen tänker jag), att längta bort från den moderna värld man föddes i. Det som kanske många gör ibland (inklusive mig själv) men aldrig riktigt vågar. Vad betyder videon för dig?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN