Angående den lilla incidenten i Melodifestivalen...




I samma sekund som Thorsten tog det där stadiga greppen om Ana Ginas röv i lördags kväll så har jag väntat på att Lady Dahmer skulle ta upp det i sin blogg, vilket hon gjorde idag.

När någonting som detta sker skämtas det ofta bort. "Men tål du inte lite skoj?" "Men slappna av, det var ju inte på allvar!" Och? Att ta någon på rumpan ÄR sexuell trakasseri - även om det sker i direktsändning. Jag undrar hur många av de män som tycker att saker som dessa är okej skulle reagera om de själva blev tafsade på kuken av en främling inför en enorm publik.

Vad tycker du - ska man som kvinna tåla "ett skämt" och acceptera att vissa män tar sig friheten att tafsa på den?

Kommentarer
Emelie säger:

Att det förekommer öppet i ett så stort program som Melodifestivalen visar verkligen hur accepterat det tyvärr är. Jag menar, första gången någon tafsade på mig reflekterade jag inte ens över vilken kränkning det var - eftersom att jag visste att det händer tjejer hela tiden! Att jag hade kunnat anmäla tänkte jag inte alls på.

2012-02-06 @ 22:27:26
Hemsida: http://motsats.webblogg.se/


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN