Sveriges barn är hjärntvättade till att bli köttätande, oinformerade miljöförstörare





 
21 minuter in i programmet börjar det pratas om Köttfri Måndag.



Flera skolor i Sverige har bestämt sig för att hjälpa till i kampen för miljön och sluta servera kött på måndagar. Många elever blir glada och inspirerade och många blir arga och känner sig tvingade till att äta vegetariskt. Detta ämne tog Kvällsöppet upp igår och det blev både intressanta och vissa mindre intressanta (korkade) meningar.
 
För det första - det handlar om EN dag i veckan då det inte blir något kött till lunch. Kan det verkligen vara så otroligt jobbigt? "Man ska ha rätten att äta vad man vill!" Jo, visst. Men för att kunna förändra våran påverkan på klimatet måste vi börja agera. Om alla individer tillåts göra som dem vill, utan att bli informerade, utan att ifrågasätta köttet - ja, då kommer vi troligen alla leva i ett riktigt, riktigt obehagligt samhälle med riktigt, riktigt dålig luft. Enskilda personer har inte skapat miljöproblemen, därför kan inte heller bara enskilda personer fixa problemen igen. Det måste komma ovanifrån, så att alla minskar på sin konsumtion av de miljöfarliga livsmedlet.
 
Motståndaren kallar det dessutom för vegetariskt och "vanlig mat". Hm... Det kanske är just detta som är problemet? Att köttet anses vara så självklart att vissa personer inte är redo att offra det en enda måltid under hela veckan för att dra sitt strå till stacken och hjälpas åt. Nej, rätten att äta vad man vill är viktigast av dem alla! Att någon annan stackare dött för att personerna ska kunna använda sig av rätten att äta kött bryr sig ingen om.
 
En man i programmet tyckte att eftersom de andra hade nämnt djuretik så skulle han nämna barnetik. Ja, vad menade han egentligen? Tydligen att barnen inte ska tvingas äta vegetariskt för att då tvingas barnen till att tycka att vegetariskt är okej. Då blir de inblandade i en politisk fråga och detta tyckte han var fel. Men - han glömmer bort det faktum att barnen redan används i politiken. Från dagen jag föddes fick jag dagligen se att det var okej att döda djur. Det var okej att förstöra miljön för att jag ville ha maten jag var van vid. Det var okej att sabotera för andra för att jag skulle ha rätten att göra som jag ville. Vad är det budskapet om inte en politisk ståndpunkt?
 
Sveriges barn är redan hjärntvättade - men inte till att bli djurrättsaktivistande hippies utan till att bli köttätande, oinformerade miljöförstörare. Det var det jag uppfostrades till. Det var det jag lärde mig av att serveras kött i skolan och att leva i det samhälle jag lever i. Man ska liksom inte bry sig så mycket, och den rätten vill vissa människor värna om till varje pris. Rätten att inte bry sig och att aldrig någonsin behöva hjälpa och samarbeta med andra.
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN