Sparar ut håret

 
Wohoo! Luggen räcker ner till näsan och det övriga håret på skallen räcker till.. eller ja, det är ett par centimeter längre än för två månader sedan i alla fall. Jag har ju nyligen bestämt mig för att spara ut, skaffa så där långt och svalligt hår och börja färga i konstiga färger. Men det är en bit kvar. Det har varit skitkul att ha kort hår, verkligen, men man tröttnar ju även på det goda till slut.
 
Det bästa med att ha långt hår igen (har inte haft sen jag gick i sjuan, vilket var över fyra år sedan) kommer vara att det verkar vara så jävla lätt att se bra ut. Med kort hår är det hela tiden styla, styla, styla känns det som. Ser frisyren inte bra ut då ser den HEMSKT ut. Men med långt hår då blir det liksom inte så stor skillnad. Är det illa en dag tar man på sig en mössa eller sätter upp det i en knut och vips så är problemet borta. Knutar går ju givetvis inte att göra med min frisyr och inte heller möss-knepet de perioder då jag knappt haft någon lugg (då ser det ut som att man inte har något hår alls och att man gömmer den bara skallen under huvudbonaden). 
 
Bara 1 år kvar. Har räknat ut att jag då kommer ha ca 18 cm. Luggen kommer vara svinlång, om jag inte klipper om någonting på vägen vill säga. Bara ett år... Och till det där riktigt långa, svalliga är det kanske 2-3 år kvar.. Wohoo.

Kommentarer
Emelie säger:

Jag klippte håret kort för någon månad sen och just nu känns det som att jag aldrig vill ha långt igen! Visst kräver det lite styling men det är kul tycker jag, brukar använda Lush Dirty Hair Styling Cream och roliga håraccessoarer. Fast mitt långa hår var slitet och fult iofs, kanske därför jag inte gillade det x)

Svar: Åh vad kul för dig! Det är så roligt när det är nytt och häftigt, när man har en helt ny look liksom :) jag kände mig så annorlunda från mitt tidigare utseende precis när jag klippt mig kort, det var asroligt! Men efter fyra år tröttnade jag, jag har liksom haft varenda frisyr man kan ha med kort hår. Jag klippte om det i princip fyra gånger om året, jag vill ha förändring HELA TIDEN. Så nu får vi se hur det går för mig att inte ändra (knappt) någonting i håret på ett helt år... :S
Laks

2012-07-26 @ 16:58:20


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN