Nationaldag (igår)


Det här med att fira nationaldagen. Jag vet inte hur det är med er, men i min värld känns det skämmigt att gilla Sverige. Det är fel att gilla Sverige. Och framförallt - om man uttrycker sin kärlek för sitt eget land så är man rasist (men BARA om man råkar vara svensk givetvis!), för tydligen så måste kärlek för någonting innebära hat för någonting annat. För man kan omöjligt digga landet man föddes i samtidigt som man respekterar andra länder i världen, typ.

Nej, jag ÄLSKAR Sverige. Jag älskar vårt språk och jag älskar vår natur. Och jag har heller ingenting emot sättet vi svenskar generellt sett är på, som många verkar ha problem med. Tydligen är vi för tysta, för kalla, för fega... Är det liksom ingen i det här jävla landet som faktiskt gillar allt det? Personligen föredrar jag tystnad framför höga, skrikiga röster på bussar och tåg.
 
Sen det här med att vår flagga nästan har fått samma betydelse som ett hakkors. Varför egentligen? Är det SD som ligger bakom det? Svensk stolthet betyder för helvete inte betyda nazism/rasism/allmänt hat mot andra människor!
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN