Folket vill lägga ner pälsindustrin men det vill inte alliansen







Idag hölls det en debatt och en viktig omröstning i riksdagen. Det handlade framförallt om pälsindustrins vara eller icke vara. Men förslaget om att minkarna skulle få bete sig naturligt röstades ned. Minkfarmarna kommer alltså finnas kvar, eftersom vi har en så jävla vidrig riksdag (i alla fall de 172 personerna som röstade nej) i vårt underutvecklade, djurförtryckande land.

Jag är arg som ni kanske märker. Hur i helvete kan man INTE rösta ja? Vad är argumenten för det egentligen? "Tre personer i Blekinge kanske blir ledsna för att deras tortyrverksamhet minkfarm måste läggas ned, och jag måste vara solidarisk mot dem!" Eller kanske "men om vi lägger på en liten etage-våning på den minimala bur som minkarna redan har då kommer det räcka och alla blir lyckliga! För det är lite väl extremt att lägga ner hela indusrin...".
 
Det bör tilläggas att Jens Holm gjorde en fantastisk insats. Jag tittade live på en del av sändningen och han ägde alla andra. De flesta hade inte ens några argument (eller argumentet kanske var "jag är från KD/M/C/FP/SD så jag är ju dum i huvudet och fattar därmed ingenting").
 
Just nu känner jag för att fixa ett stort plakat, åka in till stan och ställa mig utanför riksdagen och skrika tills dem idioterna röstar om - och röstar RÄTT.
 
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN