Det blev aldrig ljust

Så sitter jag där och väntar och tänker att "snart, snart blir det sådär riktigt ljust och soligt, och då ska jag gå ut". För om man går ut när det är sol blir man lycklig och då blir allt lättare. På vintern är det faktiskt så för mig. Men sedan kommer aldrig solen riktigt upp och lyser på Stockholm för det finns en massa jävla moln ivägen som förstör planerna. Det blev aldrig ljust liksom. Ibland tänker jag att jag bor i den där ryska byn som jag hört talas om, som ligger mellan två berg så att solljuset aldrig någonsin når ner ordentligt.
 
Skulle jag välja mellan att eliminera kylan eller mörkret skulle jag alla gånger välja mörkret. Det är det som får mig att må så jävla mycket sämre. Eller som gör det svårare för mig att må bra.
 
 
Fast den där solterapilampan hjälper visserligen litegrann.

Kommentarer
Emma Hå | shoes and beyond säger:

Kan inte hålla med mer =( Jag kan stå ut med regn, kyla, snö och vind, med det är mörkret som tar kål på en. Fy vad jag hatar det!

//Emma Hå

Svar: Usch ja. Skönt ändå att det finns fler som känner likadant. Har pratat med flera och de verkar tycka att mörkret är mysigt. Jag ser inte det mysiga i det. Det känns klaustrofobiskt och som ständig natt och för mig är natt en tid då man sover och enbart väntar på att det ska bli dag så... X)
Laks

2012-11-22 @ 18:34:19
Hemsida: http://emmahas.se
Schniffen | neurotisk supernörd säger:

Känner precis sammma. Jag kan inte riktigt komma igång på morgonen när det är kolsvart. Det är omöjligt att vakna till ordentligt. Sedan befinner man sig i en syrefattig sal ett par timmar, får komma ut vid lunch och då är det mulet och regnar. Jääää...! Positivt är väl att det vänder om en månad och kommer bli ljusare, fast det märks ju egentligen inte förrän typ i mars.

Svar: Ingen vill någonsin gå ut i skolan så om jag vill ut så får jag oftast gå ensam... Inte så kul. Blir mest mörker då hela dagarna (förutom ljuset från min terapilampa givetvis :P). Går till skolan vid halv 8 och kommer hem 3 typ när det redan mörknar. Skojigt liksom.
Laks

2012-11-23 @ 10:19:27
Hemsida: http://schniffen.blogg.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN