Bli aktivist!

Nu har jag inte varit på en demonstration på hur länge som helst och då blir jag alltid lite galen. Det är så fruktansvärt skönt att träffa andra människor som delar ens största övertygelse i livet, det stärker verkligen ens engagemang och gör att man orkar stå ut med puckon ett litet tag till. I en värld där jag egentligen är rätt esam om mina åsikter och syn på livet så finns det alltid en liten oas dit jag kan bege sig för att för en gångs skull få lite medhåll.
 
Ett tips till alla er därute som känner att ni håller på att bli lite galna och pratar sönder era nära och kära som inte riktigt hajat det här med djurrätt ännu - bli aktivist. Pröva att snacka med Djurens Rätt eller Djurrättsalliansen eller någon annan organisation. Det är skönt både att få göra någonting mot eländet, att känna att man faktiskt jobbar praktiskt med det, och det är underbart att få träffa likasinnade människor. Jag lovar, det hjälper.
 
Demonstration mot kött i Gallerian i Stockholm.
 

Kommentarer
Daniel säger:

Jag älskar att vara aktivist! Så underbart att hjälpa djuren - samtidigt som man umgås med folk som delar ens åsikter om veganism!

Svar: Verkligen! :)
Laks

2012-10-17 @ 21:03:41
Hemsida: http://kronfjall.blogg.se
Anonym säger:

Hej, vet du någon "viktig" person som har gjort något bra för djurrätt osv? Har ett projekt i skolan då man ska skriva om en viktig person, och vill helst ta en person som gjort något bra för djur!

Svar: Hmm.. Måste det vara en direkt aktion eller kan det vara att allmänt arbeta mot djurförtryck? Annars kommer jag direkt att tänka på Gary Yourofsky och hans föreläsning som har fått fruktansvärt mycket uppmärksamhet. Malin Gustavsson också, hon i djurrättsalliansen som var en av dem som bröt sig in på grisfarmer runtom i Sverige och dokumenterade vad dem såg.
Laks

2012-10-18 @ 15:51:29
Victoria- Alla Förtjänar Att Leva säger:

Hörre ru' ru'! Vad kan man göra om man bara har levt 15 höstar på denna grymma jord? Måste man vara 18år?

Svar: Nej verkligen inte! Man behöver inte bli medlem eller något sådant för att kunna bli aktiv i en organisation. Om du bor i t.ex. Stockholm så kan du gå in på Djurrättsalliansen Stockholm facebook-grupp så kommer du få veta när varje demonstration eller möte hålls. Sedan är det helt enkelt bara att ta mod till sig och våga gå också (vilket är lättare sagt än gjort)! Jag blev själv aktiv i Djurrättsalliansen Stockholm när jag var 17 och gick på möten hos Djuren Rätt också, så det där är ingen fara :)
Laks

2012-10-19 @ 17:02:10
Isabel Santamaria säger:

Blir glad och stolt över att se er stå och kämpa för djurens rätt. Nästan alla jag känner eller har stött på i mitt liv orkar inte bry sig eller tycker att man själv är en idiot som ens orkar bry sig. Även jag tycker det är sjukt jobbigt att se allt lidande som djur måste utstå pga oss människor men jag vägrar blunda. Härligt att se andra starka människor =)

2012-11-23 @ 23:38:12


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN