En redan underbar regissör blev helt plötsligt ännu bättre

 
 
 
“…the kids want hamburgers and Coke because they’re kids. But all of human consciousness is five years old emotionally. It’s not a requirement to eat animals, we just choose to do it, so it becomes a moral choice and one that is having a huge impact on the planet, using up resources and destroying the biosphere.”
 
- James Cameron
 
Jag blir alltid lika glad när offentliga personer går ut med goda nyheter.  Goda nyheter = att hen har blivit vegan. James Cameron ställer sig till den intelligenta grupp kändisar som inser att de har makt eftersom de är kända och folk lyssnar på dem. Kommer ihåg att jag blev helt paff när jag fattade att Ellen DeGeneres var vegan (och dessutom VÄLDIGT engagerad - kolla här). Innan hade jag tänkt på henne som den där jobbiga, studsiga tjejen som pratar med äcklig, amerikansk dialekt. Plöstligt blev hon den där häftiga, smarta intervjuaren som säger sjukt bra grejer och är rolig. 
 
Woody Harrelson är ett annat exempel. Första filmen jag såg med honom hette Transiberian (förövrigt en av de bästa filmerna jag någonsin sett) och efteråt fick jag reda på att han var vegan. Vips så fanns han på minnet och jag såg fler filmer med han i huvudrollen och nu är han en av mina favoritskådisar. 
 
Nu jävlar ska James Cameron undersökas närmre. Vilka fler filmer har han gjort förutom storfilmen Avatar? Jag ska i alla fall titta på ALLA. Bara för att han är vegan och förtjänar extra omtanke - eftersom han ger extra omtanke.

Kommentarer
sistergnu säger:

Titanic!

Svar: Ja juste, det är han dsom gjort den ja! Men den filmen älskar jag redan :P
Laks

2012-10-14 @ 12:49:54
Hemsida: http://sistergnu.blogspot.com/
Schniffen | neurotisk supernörd säger:

En av mina favoritmusiker, Brian May i Queen är vegan. Eller om han är vegetarian, minns inte vilket. Känns kul när populärkulturella personligheter visar sig vara veg***aner ^^ Larry Mullen i U2 blev för något år sedan nominerad till världens sexigaste vegetarian. aVLTKBWANTEN

Svar: Wohoo! Då ska jag börja lyssna på Queen :P Sångaren (skrikaren?) i Rage Against The Machine är vegetarian han med. Jag blev galen i RATM efter jag fått reda på det X)
Laks

2012-10-14 @ 17:05:40
Hemsida: http://schniffen.blogg.se
Matilda säger:

Thé Smiths :) festivalen Coachella i LA försökte ju för inte så länge sen locka dit the Smiths med att säga att de skulle göra festivalen vegetarisk.

Svar: Coolt! :D
Laks

2012-10-15 @ 15:58:30
Hemsida: http://higgsr.tumblr.com
Linn | I rather go naked than wear fur! säger:

Hej!
Har ramlat in på din blogg tidigare och ja tycker verkligen om det som jag läser! Alltid lika roligt att se att det finns fler som verkligen brinner för djur, normer och samhällsintressanta frågor.

Jag såg att Kalla Fakta på Onsdag tänker granska djurhållningen på svenska djurparker. Vilket väcker många tankar hos mig och jag knåpade ihop ett inlägg om de som dyker upp mitt på dagen imorgon i bloggen.
Vore roligt att höra vad du tycker tänker och känner inför hela ämnet.

Mvh.
Linn

Svar: Vad bra! Ska läsa :)
Laks

2012-10-15 @ 21:43:15
Hemsida: http://nnillinn.blogspot.se/


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN