Sådant okristligt tänk vill vi minsann inte ha här på 2000-talet!

 
 
Det känns som att jag är minst 500 år före min tid. Ingen människa jag någonsin träffat (förutom folk i djurrättsalliansen) förstår vad jag menar. Folk blir chockade när de hör den där galna idén som jag har; att alla ska ha rätten till sitt eget liv! 
 
Nä, nu får det vara slut på tramset. Vadå, ska man ha rätten till sitt eget liv? Få leva fast någon annan tycker att man ska dö? Oavsett art? Nej, nu svimmar jag nästan så häpen jag blir. Det läskigaste jag någonsin har hört. Att alla ska ha samma rätt att leva? Nä, fy. Sådant okristligt tänk vill vi minsann inte ha här på 2000-talet!

Kommentarer
Mohammed säger:

Men eller hur!! Jag kan inte fatta hur långt bak folk är i sina tankesätt. Så efterblivet. En hade kunnat tro att folk fattade att ett djur borde få kontrollera sitt eget liv. Tyvärr gör de inte det. Ibland förlorar jag hopp om mänskligheten.

2012-10-12 @ 20:09:07
Tovah säger:

Haha! Stämmer! Mina fosterföräldrar är religiösa och menar på att gud gav oss djur för vi skulle kunna döda dom o äta dom... Tragiskt så puckat tänk

2012-10-12 @ 20:43:43
Filippa säger:

Åh va det stämmer! Blir så sur tex när alltid argumentet kommer"vi har ätit kött sen grottmänniskan fanns" Alltid samma, människan leker Gud hela tiden, det kan ju dom riktigt religösa ta sig en tanke ställare på då dom i princip bestämmer vilka som ska leva och vilka som ska dö. Det är så sorgligt att se nu när jag går på naturbruksgymnasium och ser tjurkalvarna och får följa kalvarnas uppväxt i deras burar tills då dom säljs till en som föder upp dom tills dom är 2 och sen slaktas..och kvigorna till mjölk...dag ut och dag in..

2012-10-12 @ 22:50:28
Hemsida: http://ffilippa.webblogg.se
Majski säger:

Till Tovah: (Om du kikar in här igen vill säga)

I vanliga bibeln står det så som dina föräldrar sa, men på vissa sidor på Internet verkar det vara någon djurrättare som har skrivit av, då de till exempel har skrivit att Gud sade att vi INTE skulle döda djuren med mera.

2012-10-13 @ 17:47:28
lisa säger:

Haha! Det låter riktigt komiskt när du säger det sådär! Men jag håller med, det är sjukt att vi tar oss den rätten. Dock förstår jag inte vad du menar med att det skulle vara okristligt att tänka på djuren? Jag är kristen troende och jag har varit vegetarian sedan liten och även vegan (fick dock slutg pga mina ätstörningar). Just nu är jag på en kristen gård och arbetar och här serveras vegetariskt alla måltider! :-) alla kristna är inte likadana och jag tror Gud hellre hade sett till att vi skött vååra djur bra, istället för att äta upp dem. Gud vill att vi ska ta hand om varandra, inte skada.
KRAMAR!

Svar: Jag drog en parallell till förr i tiden när allting som var nytt ansågs vara okristligt. Typ som när Darwins böcker kom ut om evolutionen, det ansågs vara okristligt och det var mycket bråk om det.
Laks

2012-10-14 @ 00:04:55
Hemsida: http://www.lisarugenstein.devote.se
Hanna säger:

tänkte bara än en gång säga att du inspirerar mig nåt otroligt, läser din blogg dagligen! det var som sagt du som fick mig att bli demivwgetarian för 1 & ett halvt år sedan och jag har nu äntligen lyckats sluta äta kyckling också.
ville bara att du skulle veta vilken skillnad du gjort i mitt liv och hur tacksam jag är!
Tack så jättemycket, ser upp till dig och hoppas du fortsätter kämpa för det du tror på, för det lär visa resultat!

2012-10-15 @ 09:16:15
Hanna säger:

Hej!
Som jag säkert sagt förut så ser jag upp till dig något otroligt. Det var förövrigt också du som fick mig att bli demivegetarian som jag varit i 1,5 år än så länge. (har blivit pescetarian nu, ett steg närmre mitt mål)Ville bara att du skulle veta att sedan jag började läsa din blogg så har de förändrat mitt liv. Älskar din blogg och läser den dagligen, hur bra som helst och hoppas att du fortsätter med detta!
kram!

Svar: Tack!
Laks

2012-10-15 @ 12:01:41


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN