Vilken dålig vegan jag är

Faan. Så gjorde jag det igen. Jag har blivit alldeles för snabb att läsa innehållsförteckningar. Åt några kakor som jag köpte igår och tänkte bara "shit vad goda dem är, vad bra!". Sen tar jag en extra titt på förpackningen och inser att jag missade att dem innehöll mjölk. Blä. Vilken dålig vegan jag känner mig som då. 
 
Hur jag brukar hantera dessa situationer: frenetiskt borstande av tänderna i minst en halvtimme + lite fin förnekelse så att man låtsas som att det aldrig hände. Fungerar ganska bra faktiskt.

Kommentarer
Ines - en blogg om psykisk ohälsa säger:

Min största veganlast är att jag glömmer läsa innehållsförteckningar på kläder. Så sitter jag där när den ska tvättas första gången och funderar på att antingen förneka att den innehåller 20% ull eller lämna bort en helt ny tröja.

Svar: Åh.. jag köpte också en tröja en gång som jag gillade jättemycket. På hemvägen tittade jag på lappen och baa "faan... ull...". Jag kunde ju lämna tillbaka den för jag hade ju inte använt den ens men det var surt att en så snygg tröja skulle innehålla ull.
Laks

2012-10-27 @ 08:56:34
Hemsida: http://depressed.webblogg.se
bibi säger:

Nej en miss gör inget...du är en fin människa så som alla borde vara...du är en förebild men av dig finns inte många...kramar till dig som är så fin djurvän...jag tycker inte heller om at man skall äta djur men gör det ändå ibland (kyckling, fisk) men det är inte rätt...och det vet jag..kram

2012-10-29 @ 07:57:43
Moa säger:

Det viktigaste är väl inte heller att vara helt "ren", det absolut viktigaste tycker jag är att visa för andra att det inte är svårt att vara vegan, och att det finns en massa god mat att upptäcka. Om jag då trillar dit ibland så gör det inte mig nåt, tror jag gör mer nytta som lite mer avslappnad kring smågrejerna. Har väl "fuskat" lite väl ofta på senare tid med mjölk i bjudna kakor och dylikt, men samtidigt så, ingen är perfekt och inget blir bättre av att man mår dåligt över små misstag. :)

2012-10-30 @ 22:39:05


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN