Vill du dö?

 
Det går inte att säga "men dem har det bra" eller "det är inte så farligt", för så länge du inte sätter dig in i situationen som miljoner djur befinner sig i just nu så kommer du aldrig att komma någon vart. Känn. Tänk efter. Vill jag dö? Vill jag bli inlåst? Vill jag att andra ska behandla mig som en produkt? Vill jag få uppskuren hals och bli nerpaketerad i plastförpackningar? 
 
Jag tror att du vet svaret. Och jag tror att du inser att det inte finns någon annan varelse på denna jord som vill gå detta öde till mötes. Tvinga dem inte att göra det.

Kommentarer
bibi säger:

Jag förstår inte heller hur det kan vara självklart att äta kött. För mig är det ett djur som måste dödas för att du skall bli mätt. Så onödigt då det finns ju annat att äta. Jag tycker alla elever i skolan borde få göra studiebesök på slakterier så de ser vad som är bakom biffen på tallriken. Allt göms undan och ingen vill veta

Svar: Det tycker jag också,
Laks

2013-04-11 @ 12:01:53


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN