Kokosdeo

 
Jag har testat en ny grej... En hemmagjord deodorant! 
 
Så här gick det till; jag smälte ner lite kokosfett i en kastrull, hällde i lika mycket bikarbonat som jag hällde i kokosfett, och sedan lika mycket potatismjöl också. Blandade ihop skiten, hällde över det i en liten burk, lät det stelna och voila!
 
Nu står den inne i duschrummet, har konsistens som en salva och fungerar utmärkt. Har använt den i ungefär en vecka nu, efter att min deosten började bli alldeles för liten. Kokosdeon gör inte så att man slutar svettas (asså, man måste ju svettas, så...), men den tar helt bort lukten och gör dessutom så att svetten torkar mycket fortare. Potatismjölen gör så att det torkar, bikarbonat hjälper lukten, och vad kokosfetten gör vet jag faktiskt inte riktigt men den är väl antagligen bara till för konsistensens skull antar jag.
 
Jag vet dock inte hur en "vanlig" deodorant känns, ty det var så fruktansvärt länge sedan jag använde sån skit - så jag kan tyvärr inte jämföra de två. Men denna deo fungerar väldigt bra för mig i alla fall. Bara att smeta på under armarna som en salva. Pröva tycker jag!
 

Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB säger:

WOW, så häftigt :D

2013-01-24 @ 20:26:16
Hemsida: http://lorissalovebomb.se
Lesthis gothworld säger:

Jag har använt en sån deodorant i 5 månader nu, är helt kär i den, skulle aldrig nånsin gå tillbaka till den vanliga skiten igen!

2013-01-24 @ 21:42:38
Hemsida: http://lesthi.blogspot.se/
Dita säger:

Åh!! Det här ska jag testa hemma! :-)

Svar: Gör det! :)
Laks

2013-01-24 @ 21:47:40
Schniffen | neurotisk supernörd säger:

Jag kör med bara kokosolja. Funkar utmärkt nu när balansen är återställd i armhålorna. Tar jag bort håret däremot, då jävlar ökar svettproduktionen x) Bevis nog för att håret hjälper till att lufta. Bara man orkar avgifta sig från aluminiumsaltantiperspiranter (längsta ordet hittills i år) så kommer svetten att minska. Minns själv att jag knappt kunde röra mig i vardagen utan att svettas ihjäl när jag använde antiperspirant, men nu är det mycket bättre ^^

Svar: Håret hjälper skitbra tycker jag. Klarar mig inte UTAN DET!! X)
Laks

2013-01-24 @ 21:52:44
Hemsida: http://schniffen.blogg.se
Moa von Bäst säger:

Blandade precis ihop det och jag älskar den! Luktar så otroligt ljuvligt! Men har än så länge bara använt den en gång så vi får se efter några veckor vad mina armhålor tycker. :)

Svar: Vad roligt! :)
Laks

2013-04-22 @ 17:25:49
Hemsida: http://godizapan.bloggplatsen.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN