Sluta döda, börja leva

Det är det här med rullbanden. Jag mår så illa av det. Kan ni fatta att djur bokstavligen åker på rullband fram mot döden? För att det är så många som ska fram? Jag tänker på den där djur-döds-räknaren, om ni har sett den. Den som räknar ut hur många som dör varje sekund, varje minut. På några enstaka sekunder så har "Marine animals" redan överstigit 10 000 individer. Kycklingarna ligger inte långt efter.
 
Allt är så vidrigt. Det är så outhärdligt vidrigt så att jag känner att, jo, dem här människorna som orsakar detta, köttätarna, mjölkdrickarna, pälsbärarna, kan dem inte bara inse? Inse vad som händer? Sluta blunda, sluta döda, börja leva?
 
Fiskar är nog de djur som dödas på det vidrigaste sättet av dem alla - kvävning.
 

Kommentarer
sistergnu säger:

Fiskälsklingarna :( </3

2013-01-12 @ 15:54:25
Hemsida: http://sistergnu.blogspot.com/
Hej du säger:

Men du verkar spela minecraft där måste man slakta djur...

Svar: Ja, och?
Laks

2013-01-12 @ 23:50:43
Victoria- Alla Förtjänar Att Leva säger:

Hej Laks!
Nu när våldtäksdebatten är i full gång (ang. våldtäkten i Indien) så tycker jag att det är passande att tipsa dig (och dina läsare) om en bok som heter ”F-ordet- Mot en ny feminism”. F-ordet är en väldigt INTRESSAN och NYTÄNKANDE bok om olika ämnen såsom våldtäkt, VARFÖR prostitution är lagligt i Tyskland och historien bakom det (etc.).
Jag fann kapitlet om våldtäkt särskilt intressant. Detta stod i början av kapitlet;
”… Men vad händer med den kvinna som trots allt blir våldtagen? Är hennes liv förstört? Ja, det brukar man hävda.
Journalisten Anna Svensson hävdar något annat. Hon tycker inte alls att våldtäkt är det värsta som kan hända en kvinna. Det går alldeles utmärkt att helas och leva fullständigt efter ett sexuellt övergrepp. Problemet är bara att kvinnorörelser, opinionsbildare och välmenande jämställdhetspolitiker inte tror det. För de verkar tro att en kvinnas själv sitter i hennes kön.
Det, menar Anna Svensson, är inget annat än gammal hederlig sexism.”

LÄS DEN!

Svar: Låter intressant faktiskt, ska checka det där :)
Laks

2013-01-13 @ 13:23:28
Hej du säger:

Så du gillar att slakta djur eller tycker det äg ok?

Svar: Nej, jag är vegan och mot mord. Men att döda ett djur i Minecraft är inte samma sak som att döda ett djur i verkligheten. Tror du verkligen att alla människor som spelar skjutspel dödar människor i verkligheten också?
Laks

2013-01-13 @ 20:54:36
Hej du säger:

Men jag skulle inte vilja låtsas göra det

Svar: Okej.
Laks

2013-01-14 @ 12:35:49
Moralfjant - ung & uppkäftig genushäxa säger:

När jag spelar Sims låter jag folk brinna upp när jag tröttnat på dom. Är ändå inte så mordisk i verkligheten ;)

Svar: Me too...
Laks

2013-01-14 @ 17:57:53
Hemsida: http://moralfjant.blogg.se/
Emma Hå | shoes and beyond säger:

Jag är (ännu) inte vegan (främst för att jag tycker att kött är så fruktansvärt gott och i lagom mängder fantastiskt bra mat), men varje gång jag plockar upp ett paket köttfärs eller en flaska grädde far tankarna till djuret som lidit för min middag, och mer än en gång har jag lagt tillbaka det i kyldisken igen för att jag inte vill lämna en tom plats på rullbandet som någon annan måste fylla.

//Emma Hå

2013-01-18 @ 04:51:07
Hemsida: http://emmahas.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN