Jag kan inte rädda er, förlåt

 
När jag går runt bland kohagar ute på landet tänker inte jag att "åh vad vackert, lyx för korna att ha så stora fina hagar" osv osv. Jag tänker på att alla dem individer som jag ser framför mig nu, kommer att vara döda inom några års tid. Varesej de utnyttjas för kött, mjölk eller kanske både och så kommer de alla sluta upp på ett slakthus hängandes dinglandes från taket i kedjor och tömmas på blod. Och det är just med den sanningen som hela det här åh-vad-fint-de-har-det-tänket raseras. Den vackra bubblan som Arla och CO sakta men säkert blåst upp spricker. Och den falska trygghet (djuren har det minsann bra!) som de vaggat in mjölkkonsumenterna i försvinner som en heliumballong på himmelen.
 
Alla liv jag ser framför mig kommer alla att vara borta inom en snar framtid. Det värsta är att jag bara passivt går förbi. Jag kämpar ju vareviga dag med att sprida veganism, skapa sann fred (inte bara fred mellan människor liksom). När det är demonstrationer står jag ofta där och när det snackas om djurrätt bland folk jag känner smiter jag in några nya insikter som karnisterna kan få fundera lite på.
 
Jag försöker göra mycket, och jag tycker ändå att jag gör ett bra jobb. Men när jag går där bredvid kohagen så är det ändå en tanke som inte försvinner hur mycket jag än vill det; jag kan inte rädda er, förlåt.

Kommentarer
SanityAssasin säger:

Åh, jag vet precis hur vad du menar! Blir bara helt sorgsen när jag går förbi hagar med kor eller får i för jag vet vad som väntar dem. Kan verkligen inte alls "njuta av" synen, var ett helt gäng kalvar som var framme och snusade på mig när jag var ute med hunden för ett tag sedan, nummerskivan i deras öron kändes så otroligt sjuk och skev, liksom synen på dem att de bara är ett nummer. Fan, blir så ledsen. :(

2013-07-24 @ 01:32:35
anonym säger:

Känner likadant. Men vi får göra det vi kan.

2013-07-25 @ 13:24:52
radikalgnu säger:

</3

2013-08-01 @ 13:19:20
Hemsida: http://gravatar.com/radikalgnu
Anonym säger:

om inte odlat kött kommer bli kött i framtiden så kan vi nog inte rädda alla..

2013-08-09 @ 11:42:33


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN