Jag får skärpa till mig

Jävla mig. Jag gnäller hela tiden om hur illa det är med all hemlöshet och fattigdom, men ändå så går jag ALLTID bara rakt förbi när det står någon och säljer Situation Stockholm. Jag skyller på min sociala fobi som fortfarande inte riktigt helt och hållet vill lämna mig ifred. Nä, men nästa gång får jag fanimej skärpa till mig och gå fram och köpa en tidning.
 
Sen har jag någon slags idé också om att gå och dela ut matlådor till tiggare. Men det kanske passar sig bättre i höst när det är kallt och jävligt? Äh, jag får se hur det blir med det. Någonting vill jag i alla fall göra.

Kommentarer
Emelie säger:

Jag är också asdålig på det... mest för att man måste stanna till egentligen, fast det är en klen ursäkt för ingen är väl SÅ upptagen att man inte har tid en sekund för att hjälpa en hemlös. Det är lättare när folk frågar på tunnelbanan tycker jag, då sitter man ändå still och har inte bråttom någonstans.

2013-06-11 @ 12:04:43
BusinessBird säger:

Jag har heller aldrig köpt någon tidning. Har tänk många gånger att jag ska men varje gång som jag liksom har varit i den där situationen med säljaren så har det inte känts bra. Många av säljarna som jag råkat på har varit fulla och odrägliga. Har jag haft otur?

2013-06-11 @ 21:18:08
Hemsida: http://vivelafrance.blogg.se/
bibi säger:

Vi måste koncenterera oss på djuren...det är inte många som stöder dem men hemlösa och barn finns massor...

Svar: Jag förstår hur du tänker, och jag håller med i viss mån. Men kärlek och omtanke kan aldrig bli för mycket. Ju fler en bryr sig om desto bättre!
Laks

2013-06-13 @ 09:20:03
Åsa säger:

bibi: Allså.. va? Det går inte att göra både och eller?

2013-06-13 @ 11:35:46
Jennie säger:

Kämpa på! Det klarar du! :) jag själv har problem att vara bland folk, men du har det antagligen svårare.. Lycka till, du är mt ensam iallafall! <3

2013-06-13 @ 23:29:46
bibi säger:

Man kanske inte har pengar för både och...jag stöder djurrättsorganisationer för 800 kr i månaden...folk jag pratar med säger att människor är viktigar än djur tycker då inte jag...så då kan de stödja människor och jag djuren rättvist...

Svar: Jag stödjer alltid djurrättsarbete framför människorättsarbete av den enkla anledningen att det är färre som bryr sig om djurs rättigheter!
Laks

2013-06-17 @ 13:33:03


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN