Speciesism


Kommentarer
Johan säger:

Finns det något märke för djurrätt eller veganism?

Svar: Det här är en ganska känd logga för djurrätten, fast jag vet inte om det är för just ALF (animal liberation front) eller allmänt för veganism liksom... http://vkb.isvg.org/@api/deki/files/128/=ALF_Logo.gif
Sen finns det ju denna också: http://www.animalsuffering.com/resources/photos/images/the-v-sign.gif
Laks

2013-03-14 @ 10:46:08
Kak säger:

Så sant det där.

Det är nästan så att jag blivit kallsint mot våra stackars sällskapsdjur bara för att markera för icke genomtänkta hur snedvridet det är när vi grinar ihjäl oss över en endaste liten strykarkatt eller misskött hund medan tusentals grisar lever sina liv i evig ångest som råvaror i fabriker.

Nej, naturligtvis bryr jag mig om alla djur, men jag brukar skicka ut syrliga kommenterar om någon (köttätare) berättar hur synd det är om en katt eller hund.

"Åh, den där stackars hunden får aldrig gå ut på några långa promenader. Det sitter bara där på gården."

"Jaha, ja. Tänk på grisarna då, som föds upp enbart för slakt och aldrig får se dagens ljus. De är mer intelligenta än hundar, visste du det?"

Så brukar jag dryga mig och jag gör det med stolthet. En och annat får åtminstone dåligt samvete och det kanske sår ett frö.

Ha det fint och sluta aldrig blogga för du är svinbra!

Svar: Tack!
Laks

2013-03-14 @ 18:29:02
Hemsida: http://kak.blogg.se
Kak säger:

Nä, nu försvann min långa babbliga kommentar, vette fasen vad som hände. Det får bli en kort istället då. :)

1) Jag håller med den här bilden. Eller alltså, jag tycker att det är overkligt snett att vi till exempel har speciella hem där vi tar hand om övergivna katter medan vi använder andra djur som rena råvorar.

2) Ha det fint och keep on bloggning för din blogg är grymt svinbra! <--- Apropå grisar och så! :)

2013-03-14 @ 18:36:25
Hemsida: http://kak.blogg.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN