Företagen är experter på att lura oss

 
Jag erkänner. Till och med jag blir förhäxad av såna här texter. Det låter ju så bra? Ekologiskt och svenskt och hela faderullan. Det här kan väl inte vara oetiskt? Jo såklart det kan. Såklart det ÄR. 
 
Företagen som livnär sig på djurförtryck måste ju ständigt hitta nya snirkliga vägar för att hålla befolkningen lugna så att vi inte helt plötsligt en dag inser vilken skit vi skapar genom att köpa deras produkter. Företagen är experter på att lura oss, försköna verkligheten och att få oss att konsumera saker som egentligen aldrig borde konsumeras.
 
Jävla donken. Fast eran veggiewrap är i alla fall god. 

Kommentarer
Stephi säger:

Hatar mig själv för att jag älskar deras veggiwrap haha.

Svar: Det känns inte alltid så himlans bra att ge dem pengar när en vet vilka jävla vidrigheter dem sysslar med. Men är man ute på vägarna eller inte hittar käk någonstans så finns det alltid nåt på donken i alla fall. Rätt soft ändå.
Laks

2013-05-13 @ 12:55:39
Hemsida: http://palsternacka.blogg.se/
Anna säger:

Kan inte du lägga upp lite tips på vegansk mat som e god på sommarn, saker man kan grilla o så? Försöker värva familjen till veganismen men måste visa att mat faktiskt kan va gott utan massa djur i :)

Svar: Hade faktiskt tänkt göra någon sorts guide-till-nybörjar-veganer. Kan tipsa om käk å saker å tänka på å sånt :) självklart! Har lite bilder bak i arkivet också på lite goda rätter, kolla detta inlägget: http://laks.webblogg.se/2012/march/utkast-mars-7-2012.html
Laks

2013-05-13 @ 13:30:33
Matilda säger:

När jag var ute i Göteborg för ett tag sedan handlade jag min nattmat på Jonsborg (i vanlig ordning) med min kompis som är glutenintolerant var tvungen att gå till donken. När jag handlat min mat gick jag efter henne in på donken och väntade där.
Ovanför köerna hängde en plattskärm på väggen som visade kor på gröna ängar (och antagligen något snack till den vackra filmen).
Med lite alkohol i blodet fick veganen inom mig ett spel och jag började gorma åt min kompis att "näe, jag klarar fan inte av att stå här och se på deras falska propaganda!" sedan stegade jag ut och väntade på utsidan. Mycket tissel och tassel och stora ögon riktades mot mig...
Det är dock bra att de har alternativ i nödfall i alla fall :)

2013-05-13 @ 17:28:10
Emelie säger:

Jag hatar när jag vill bojkotta ett företag men hindras eftersom att deras veganska grejer är så jävla praktiska att köpa. Typ McDonalds och The Body Shop. Ärgh.

2013-05-13 @ 21:08:37
Anonym säger:

Emelie, vad är det för fel på the body shop?

2013-05-14 @ 07:07:16
Mo säger:

Jag uppmuntrar alla företag som säljer veganskt och vegetariskt, oavsett om de också säljer annat. All påverkan är bra, och ett litet steg i taget av flera personer, gör stora steg så småningom, tror jag. Visa att det efterfrågas, så blir inte veganer en liten klick vid sidan, som handlar på sina egna ställen (och fortsätter att ses som lite udda)!!

Svar: Håller med! Om många köper veggiewrapen kanske dem väljer att utöka sortimentet ytterligare.
Laks

2013-05-14 @ 10:03:26
Anonym 2 säger:

Anonym: Body shop ägs nu för tiden av Loreal som djurtestar på massvis.

2013-05-16 @ 16:52:40


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN