Bakpulver i håret?

Sen sist jag skrev om No Poo har jag blivit aningen mer frustrerad. Håret är äckligare än någonsin och jag är jävligt trött på att det aldrig händer någonting. Fortsätter det såhär kommer jag gå tillbaka till schampo igen.

Men sedan bet jag ihop och bestämde för att försöka igen, att tvätta med någonting annat än mitt vanliga balsam eftersom det inte verkar fungera. Jag googlade runt om bikarbonat och äppelcidervinäger och tillslut så förstår jag någorlunda hur man ska göra. Äppelcidervinäger hade jag hemma, men den andra magiska ingrediensen behövdes fortfarande.

Jag går till affären och kommer på att jag inte har en aning om vad bikarbonat är för något. Tydligen så är det ungefär som bakpulver, fast starkare. Även fast det känns lite som ett skämt så är det bra att tvätta med...


Tillslut så sätter jag i alla fall igång den konstiga tvätten som jag faktiskt tvivlar en hel del på:

Jag tvättar igenom håret med tre matskedar bikarbonat, masserar i några minuter som vanligt. Det känns som att det rengör och det svider litegrann på huden i pannan. Sedan sköljer jag ur mitt nu helt kletiga och sträva hår i runt 7-8 minuter. Fingrarna är utmattade av allt masserande och håret är fortfarande som ett gosedjur indränkt i saft.

När jag slutligen kliver ur duschen så är det dags för äppelcidervinägern. Den har jag hällt i en plastlåda, tillsammans med iskallt vatten. 1 del äppelcidervinäger och 10 delar vatten läste jag på någon hemsida. Jag har ganska kort hår, så att "doppa" gick inte så bra, istället tog jag en mugg och hällde över håret. Det gick också bra.

Och nu sitter jag här vid datorn medans det smått udda-doftande håret torkar. Fortsättning följer...

Kommentarer
Danielkl.com säger:

Jag hoppas det fungerar bra! =)

2011-03-27 @ 22:44:22
Hemsida: http://danielkl.com
Laks säger:

Daniel - Och det gjorde det faktiskt! :)

2011-03-28 @ 13:37:30
Hemsida: http://laks.webblogg.se/
Mo säger:

Du e så himla rolig du =)

2011-03-28 @ 22:59:21


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN