En bra sak med att vara vegan

 
En jävligt bra grej med att vara vegan är att sådana här hyllor inte lockar mig längre. Jag vet att allt innehåller mjölk och vassle och skit och då försvinner det från min lista över saker som är ätbara. Många verkar tro att jag som vegan LIDER av att inte äta vissa produkter, som att jag dagligen skulle må dåligt över allt som jag offrar. Men nej, så är det ju inte riktigt. Jag ser bara inte saker som innehåller djurdelar som ätbart. Helt naturligt och vanligt för mig. Som någon sa för länge sedan; "att äta kött, ägg och mjölkprodukter känns ungefär lika normalt som att börja tugga på mina skosnören"
 
Så jag går bara förbi dem där hyllorna. Bryr mig inte. Blir varken sugen eller suktat eller avundsjuk på alla karnister som gladeligen tuggar i sig det. Hade jag fortfarande ätit mjölk hade jag alltid plockat varje gång jag handlat. Så att vara vegan underlättar verkligen, för det är svårare att få tag på godis och sötsaker (men visst finns det veganskt godis i de flesta affärer, det är dock oftast inte de som visas upp vid kassorna). En jävligt positiv sak i mina ögon med att inte äta mejeriprodukter - jag slipper spontanköpa daim och kexchoklad och sen må illa efteråt när jag ätit upp det.

Kommentarer
Alexandra säger:

När jag var och hälsade på i min hemort senast så hade jag en konversation med en barndomsvän som var så häpen av att jag hade klarat av att vara vegan i två år. Typ "men jag fattar inte hur du har klarat ATT GE UPP x, y och z!! Hur klarar du av det!??!?!?!?!" Och jag svarade lugnt att jag inte har *gett upp* någonting alls - jag har bytt ut :)

Svar: Precis. Känner inte heller att jag gett upp nåt. Visst saknar jag ibland vissa saker men det är liksom inte som att hela livet går under och oftast finns det ju faktiskt minst lika goda veganska substitut :)
Laks

2013-09-04 @ 08:51:28
Hemsida: http://act-normal.tumblr.com
radikalgnu säger:

Jag tycker inte det är brist på vegangodis. Jag äter det hela tiden. Det är gott.

2013-09-04 @ 13:47:44
Hemsida: http://radikalgnu.blogspot.com/
Syntkatten säger:

Ja en stor del av mitt sockerberoende försvann rätt fort när jag blev vegan i alla fall! Fast jag äter ju massa frukt i stället. OMNOM!

2013-09-08 @ 10:42:11
Hemsida: http://syntkatten.weebly.com


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN