Ibland är det bättre att vara näck

Varför är det egentligen så skrämmande med nakenhet? Varför är det så tabu? Och visst, det finns väl en viss poäng med att inte visa könsorganen för det är våra sexuella delar. Men ärligt talat tycker jag att om den logiken ska gälla, då kan vi ju lika gärna säga att ingen får visa munnen heller för det är ju den som vi kan utföra oralsex med! Eller händerna med för den delen. Till slut kommer ingenting vara tillåtet att visas för allting på kroppen kan ju kopplas till sex liksom. 
 
Anledningen till att människan idag har kläder är väl först och främst för att det skulle bli jävligt kallt annars. Men vad finns det för andra argument? På sommaren när det är så där riktigt hett, skulle en inte bara vilja slänga av sig alla kläderna och gå naken (bortsett från att alla jobbiga normer och ideal kring kroppsutseende existerar då)? Det finns faktiskt situationer då det kan vara MER PRAKTISKT att vara näck än att bära kläder.
 
Hur tänker du? Ska nudism bli mer accepterat?
 
 
 

Kommentarer
Emma säger:

Jag själv tycker inte om att visa mig naken för någon förutom min kille. Tycker det känns privat och vill inte visa upp hela mig så.

2013-09-07 @ 15:10:47
Hemsida: http://emmalottaa.blogg.se
Silver säger:

Håller med dig. _Nakenhet_ & _objektifierande av personer, sexualiserande av olika kroppsdelar/saker/klädesplagg/whatever_ är två helt olika saker.

2013-09-07 @ 16:10:02
Selma säger:

Hej! Jag är tretton år och gravid. Tycker du det är fel?

Svar: Det spelar ingen som helst roll vad jag tycker, det är ju ditt liv.
Laks

2013-09-07 @ 18:28:55
Anonym säger:

Jag hoppas definitivt att nakna kropspdelar ska bli mer accepterat, att kunna gå topless oavsett kön t.ex. Däremot är könsorganen mer ohygieniska, både naturliga bakterier och med tanke på vad man använder de till. Så njae, att alla skulle få gå runt nakna skulle jag tycka kändes ganska ofräscht i längden. Fast det handlar som sagt inte om kroppsdelens utseende eller sexualiserande, utan endast för bakteriernas skull.

Svar: Håller jag helt med om!
Laks

2013-09-08 @ 17:49:04
Kristin säger:

Haha, jag hade inte klarat av att se helt nakna människor men, hade tyckt det var mer okej om de hade på sig trosor/kalsonger. Kan ju vara rätt så praktiskt en varm sommardag. Men inte helt näck. Kan inte sluta tänka på flytningar och att de då skulle ligga intorkat på stolarna i tåg/bussar eller att det inte är intorkat och så råkar man sätta sig och har någon annan människas kroppsvätska på sig. *ryser*

Svar: Usch! Haha X)
Laks

2013-09-08 @ 18:20:23
Emelier säger:

Håller med om att det måste vara hygieniskt (trosor alltså), men annars är det helt okej! Skulle gärna gå runt topless på sommaren ifall det inte vore någon större grej.

2013-09-08 @ 21:07:25


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN