Angående SVT:s "Fittstim"

Förvirring är det jag känner när jag sett färdigt svt:s program fittstim. Av en ren händele hamnade jag framför tv:n, hade faktiskt inte hört någonting om detta förrän nu. När jag började kolla trodde jag att det skulle vara ett feminiskt program som tog upp SANNINGEN, om vad feminism egentligen är och vad det innebär. Men under avsnittets gång hinner jag resa mig upp flera gånger och gå ut för att jag faan inte orkar lyssna mer p.g.a. hela upplägget. Facepalm x 1000 kan väl beskriva programmet på bästa sätt. 
 
Programmet var inte feministiskt. Jag tyckte snarare att det var rätt antifeministiskt och det befäste dessutom massor av konstiga föreställningar och fördomar som många redan har mot oss som faktiskt bryr oss om könsrollerna och patriarkatet. Det kändes som att det var ett gäng trötta flackbackare som hade bestämt sig för att sprida sin vridna värderingar och sitt ingrodda förakt inför feminismen och försöka få med sig folket på vägen. 
 
Nej fy faan. Så jävla dåligt. 
 
(Och varför i helvete fick inte Schyman vara med mer? Herregud människa! Hon är ju gryyym!)

Kommentarer
Mo säger:

Håller med fullständigt! Riktigt konstigt program. Inte mycket om feminism i det programmet. Blev också besviken...

2014-01-17 @ 14:36:56
Chiaki säger:

Nej, jag känner mig riktigt ledsen av att ha sett det. Jag tycker som du att det bara befäster en massa fördomar. Det känns också väldigt transfobiskt, "hen" bortfärdades som en oviktig fråga (det är det ju absolut inte) och trots att man en gång faktiskt kom in på transpersoner skämtades det nästan bort.
Jag tror att folk kommer att se det här och tänka "Ja, det var som jag trodde. Feminismen har gått för långt!", och det gör mig riktigt ledsen.

Svar: Exakt! Det är gjort för att dem som inte bryr sig om feminism ska få en bekräftelse på att "nej, du kan fortsätta att inte bry dig!"
Laks

2014-01-17 @ 16:42:39
Hemsida: http://xchiaki.blo.gg


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN