Det är lagligt att våldta kvinnor

I teorin är det förbjudet, men i praktiken är det fullt tillåtet. Behöver bara läsa runt lite, höra på nyheterna och gå in på Lady Dahmers blogg för att inse hur jävla värdelöst pissigt läget är idag.  Jag vet en som jag träffat som blivit sexuellt utnyttjad där förövaren gjort sig skyldig till helt fruktansvärda, upprepade våldtäkter. Han erkänner - rättsväsendet frikänner. Tror det slutade med att han fick betala lite böter typ. Så viktigt var det tydligen.Kvinnor som säger att de blivit våldtagna, män som erkänner att de våldtagit - men ändå inget straff. SUCK för faan.
fällande dom

Kommentarer
Emelie säger:

Helt sjukt. Det är det här som får en att känna att det inte är värt att anmäla.

Svar: verkligen.
Laks

2014-01-18 @ 15:16:15
LORISSA LOVEBOMB säger:

Jag äcklas av att jag inte har rätt till min egen kropp i praktiken.

Svar: Det är fruktansvärt att det ska behöva vara så.
Laks

2014-01-18 @ 17:00:49
Hemsida: http://lorissalovebomb.se
Emma Hå säger:

Det är ju helt absurt att inte ens ett erkännande kan var grund till straff. Då är något verkligt fel.

//Emma Hå

Svar: Indeed.
Laks

2014-01-21 @ 07:34:18
Hemsida: http://emmahas.se


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN