Under tiden jag skrev det här inlägget har det mördats fler djur än vad det mördades judar under hela förintelsen





 
 
Gary Yourosky har kommit ut med en ny, uppdaterad föreläsning. Kollade igenom den igår kväll men klickade mig snabbt vidare till andra filmklipp, bl.a. den här ovan. 
 
Ankaret gör det som speciesister gör mest; först försöker hon avväpna hela djurrättsrörelsen genom att påstå att (vissa) djurrättsaktivister bär läderskor. Sedan fastslår hon att just hon äter ju inte så mycket kött. Så det är väl ingen fara då? (Som att en pedofils "jag våldtar bara barn ibland!" skulle godtas av folket).
Sedan förklarar att hon känner sig smått förolämpad av att Gary pratade om förintelsen av judarna under andra världskriget och djurfabrikerna som att de gick att jämföra, varpå han svarar:
 
"I’m offended that we compare human holocausts to the animal holocaust,
which is the biggest holocaust in the history of human kind."
 
Och han satte ord på mina känslor. Hur kan någon egentligen påstå att ett systematiskt massmord som pågått så länge vi kan minnas är typ samma sak som mordet på judarna? Först och främst, hur många handlar det om? Oändligt många fler. Under tiden jag skrev det här inlägget har det mördats fler djur än vad det mördades judar under hela förintelsen. För det andra, hur? Samtidigt som jag inte skulle kunna påstå att jag skulle vilja genomlida det personerna i koncentrationslägrena fick vara med om, skulle jag definitivt kunna säga att jag alla dagar skulle välja det livet framför ett liv som kyckling, gris eller vad som helst inom livsmedelsindustrin. 
 
Ett lidande som är så omfattande, så stort men samtidigt så osynligt. Man kan inte bli annat än förbannad. Och förövrigt kunde jag som vanligt inte se mer än 30 sekunder av Garys video från djurfabriker som han visar i föreläsningen. Sen kommer jag på att jag i alla fall inte stödjer det, så varför ska jag plågas och titta på den skiten? Det är speciesisterna som borde spännas fast med tvångsöppnade ögon och titta på vad som orsakar.


<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN