Vegankost på TV4

Sitter och slökollar lite på Malou på fyran. Inte för att det är något jag brukar göra, men för er som inte hört så ska hon vara "vegan" (alltså av hälsoskäl, naturligtvis) i några veckor. Jävla bra tycker jag, trots att djurrättsfrågan alltid är den lilla detaljen i bakgrunden. Men kanske är det saker som dessa som behövs, vegan anses inte vara lika extremt längre. Och när det är allmänt accepterat kan man lättare börja snacka om djurs rättigheter på ett bättre sätt utan att få lika många tillbakarygganden. 
 
Det går framåt. Nu står dem i tv-rutan och pratar obrytt om något som många finner fruktansvärt provocerande. Även om de främst tar upp de hälso- och miljömässiga fördelarna. Men det är ju ett kliv i rätt riktning. Acceptans, sen förståelse. 
 

Kommentarer
Emelie säger:

Oavsett anledning till att en äter veganskt blir det ju färre djur som lider. Håller med dig, sånt här gör att folk ser veganism som mindre extremt.

2014-09-29 @ 14:59:43
Happy säger:

Undrar vad framtiden har att erbjuda?? Snart blir det nog vegomatlagningsprogram också!

Svar: Det hoppas jag också på!
Laks

2014-10-09 @ 10:28:52
Hemsida: http://veganisundsvall.blogg.se/
Emma Hå säger:

Jag tror nog att de flesta mer eller mindre vet hur jävligt det är att äta så jäkla mycket kött och mjölk som vi gör, men om man själv ser det som hyffsat billig, god och näringstät mat gör nog att det är väldigt jobbigt att lägga av. Men om man ser direkta hälsokonsekvenser för sig själv kan det vara den sparken i baken som behövs. Så är det för mig. Jag slutade äta mjölkprodukter för ett par veckor sedan när mjölklarmet kom, och ser ingen anledning att börja igen.

//Emma Hå

2014-11-17 @ 22:46:37
Hemsida: http://emmahas.se/


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN