HJÄLP MIG!

Är jag inte en riktig vegetarian? Jag är så sjukt besviken på mig själv och är helt förvirrad. Jag vet inte vad jag ska göra..

Jag läste på igår om E-ämnen, gelatin, löpe, vassler och liknande. Alla dessa är ämnen som används flitigt av livsmedelsindustrin - och det är gjort av döda djur. Och jag äter det. Alltihop. Och jag vill inte gynna den industrin men jag har faan ingen aning om hur jag ska kunna undvika allt detta. Kanske det inte är något att tjafsa om eftersom det oftast rör sig om så små mängder.. Jag menar, det kanske inte gynnar köttindustrin ändå. Men jag känner ändå att jag måste vara helt "äkta"..
 
Mina favoritchips innehåller tydligen vassle-pulver. Mina järntabletter innehåller gelatin. Osten på pizzor och liknande innehåller löpe. Är jag inte vegetarian? Jag har verkligen ångest för detta.. Jag vill passera "djurvänlig-gränsen" men jag har tydligen inte fått godkänt verkar det som. Jag vet inte vad jag ska göra. Det känns inte som att jag är redo att krångla till allting. Att äta så som jag gjort hittills har varit enkelt, inte ett dugg ansträngande. Men detta? Jag vet inte hur jag skulle klara detta..
 
Vad ska jag göra? Snälla, alla råd är välkomna. Vad är "godkänt" att äta för vegetarianer? Vilken kost  tycker du gills som en äkta vegetarisk? Vilket godis, vilket bröd, vilka läsker innehåller inte djur? Kommer jag aldrig mer kunna köpa någonting på vanligt vis utan att behöva krångla till allt, behöva undvika massvis och lägga ner timmar för att allt ska bli rätt? Snälla - HJÄLP MIG!
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN