Varför jag hatar USA

Jag måste erkänna att jag har ett slags medfött hat mot landet USA. Vissa anledningar är bara tradionella fördomar medans andra anledningar är mer logiska.. Här är några av grejerna jag hatar USA för:

1. Dem pratar så oerhört fult, engelskan är fruktansvärd. Speciellt i södra USA.
 
2. Råttor och möss räknas inte som djur i USA av någon konstig anledning. Om du köper en produkt så kan det stå "inte djurtestad" även om den plågat ihjäl miljoner råttor och möss.
 
3. Alla extrema människor finns där. Hela landet är som en enda upplaga av Guinness Rekordbok. Och då menar jag inte på ett positivt sätt.
 
4. Det är dem som äter mest kött i hela världen. Alltså dödar dem också flest djur i världen för matens skull.
 
5. Dem tror att dem äger världen (kan inte intyga att det är så, men man får den känslan).
 
6. Alla de 500 miljoner filmer som kallas för "amerikansk romatisk komedi", som allihopa har samma, meningslösa handling.
 
7. Dem kallar sig för "världens största demokrati", trots att dem har ett system som inte fungerar tillräckligt bra. De fattiga blir bara fattigare och fattigare, medans de rika bara blir rikare och rikare. Tur att dem har Obama som är där för att styra upp skiten..
 
Fler som tycker såhär eller är det bara jag?
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN