Förstår du mig?

  
Det blir inget glatt inlägg idag. Jag tänker bara på massa dåliga saker, så jag kommer faktiskt inte på något roligt. Jag hoppas att du som inte är djurrättsintresserad kan försöka förstå hur jag tänker. Och gärna kan du kommentera och berätta hur du tänker. För jag vill faktiskt veta.

Jag möter ofta människor som tycker att djurrätt är töntigt. Som att det vore någon slags propaganda som inte skulle stämma, eller att vi överdriver. Som om vi är en sekt som vill "frälsa" andra och få dem att bli likadana som oss. 

Men jag tror att ni som inte är vegetarianer, inte är insatta och inte vet om allt det hemska som vi vet, ni kan omöjligt förstå vad det handlar om. Jag känner dagligen en stor frustration över att jag har nästan hela samhället emot mig. Men jag försöker förgäves förstå hur ni tänker, det är så komplicerat för mig. Även fast jag för knappt ett år sedan var precis likadan.

Grejen kanske är att man inte tänker alls. Att man bara gör så som ens föräldrar lärde en. Och alla dessa människor som bara sätter händerna för öronen så fort någon försöker berätta sanningen, kommer antagligen inte förändra sig. Men förhoppningsvis så kommer nästa generation att förstå lite mer, och inte bara känna empati för dem som ser exakt likadan ut som dem själva. Förhoppningsvis.

 

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN