Trendigt?

Trender och mode är något som jag inte riktigt förstår mig på. Hur fungerar det egentligen? Är det någon som säger att "nu ska alla ha stort hår, nu ska alla ha högklackat"? Vem bestämmer det?

När jag gick i nian förra året, då hade nästan alla tjejer svarta tights, svart kjol, svart tröja, brun eller svart skinnjacka över det och pumps på fötterna. Varför ville alla ha det? Egentligen, dem som tycker att det är väldigt snyggt kan ju ha det hela tiden, istället för att vänta tills det blir populärt. Är det så att dem upptäcker det först när det blir inne?

Jag kommer ihåg så väl att jag alltid störde mig på de människor som såg likadana ut. Vill dem inte vara speciella? Hur kul är det att bara vara en i mängden? Jag gjorde alltid precis tvärtemot vad alla andra gjorde. Alla hade långt, ljusbrunt hår - då klippte jag av hela håret och färgade mörkt. Jag har väl något behov av att vara speciell, jag mår inte bra av att vara en i mängden. Nu dock när jag har slutat skolan så har det tänket förändrats ganska mycket. Nu gör jag mer som jag känner, väljer det som är snyggt varesej det är inne eller inte.

Är trender till för att följas eller är dem bara löjliga? Hur tänker du?
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN