Idag gäller det...

Idag är det val! Känns nästan som det brukar göra inför melodifestivalen... Har verkligen engagerat mig denna sommar och höst, politik är faktiskt väldigt intressant.
Jag har ju skrivit rätt mycket om att alliansen är dumma i huvudet, men bara med sin djurpolitik. Vänstern har en bra djurpolitik men jag håller inte alltid med om deras åsikter på andra håll. Gud va jag önskar att det kommer komma ett nytt parti med Alliansens anda fast med miljöpartiets djurpolitik. Hörde att om SD kommer in i riksdagen så kanske miljöpartiet går över till alliansen. Shit vilket dröm det skulle vara!

                           
Men ikväll hejar jag alltså på miljöpartiet, för djurens skull. Tänk om det blir rödgrön seger, så för den regeringen igenom massor av ideér för bättre djurhållning i Sverige. Sen nästa val så vinner Alliansen igen. Undrar om dem skulle ta bort alla dem reglerna då? Dem gjorde det förra gången dem vann... 
Det är i alla fall riktigt spännande inför ikväll! Jag kommer knappt ihåg senaste valet, var ju bara 12 år då. Tror inte jag var speciellt intresserad då heller av politik. Men ikväll, då jävlar! Det kommer bli en riktig nagelbitare... 

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN