Jag är...


Jag började min resa i vintras, då jag plötsligt bestämde mig för att jag skulle sluta äta kyckling och gris. Jag tyckte att det var dem djur behandlades sämst. Snart så växte mitt djurrättsintresse och jag bestämde mig 6 månader senare för att bli vegetarian - och jag har inte ätit ett enda djur sedan dess.
Jag har självklart haft otroligt mycket tankar kring allting. Det är svårt att förändras. Men jag tycker att det var värt det.

För ett år sedan köpte och slängde jag liv som man byter underkläder. Men nu lever jag på ett sätt som behandlar alla andra runt omkring mig med värdighet. Jag känner att jag har klivit av det tåg som jag föddes i. Att äta kött, att handla saker som djurtestats, att tycka att vi - människan - står över allt och alla, och att vi kan behandla andra individer hur som helst.

Det ni ser här ovan är inte längre en del av mitt liv. Jag är stolt - jag har vågat - jag har kämpat, och jag är äntligen framme vid mållinjen. Jag har en vardag som inte innefattar tortyr och massor av lidande. Jag kan nu - äntligen - kalla mig själv för en sann djurvän. Jag är inget annat än stolt över mig själv.

Vill du också påbörja en resa? Ingen annan än du kan ta tag i det. Ingen affisch, inget tv-program kan få en person att förändra sitt liv. Det ansvaret måste varje person ta. Det är du som bestämmer!

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN