En "vanlig" ungdom?

Jag kom hem klockan 10 ikväll. För mig är det sent, jag är en sån som alltid sitter inne varesej det är helg eller vardag. I alla fall, på vägen hem på gatorna så såg jag bara en massa människor i min ålder överallt. Med en kasse i ena handen som lite misstänksamt klirrande, och en cigg i den andra. Shit tänkte jag, är det såhär dem flesta är i min ålder? Varför sitter jag inne med mina föräldrar och kollar på tv varje kväll? Anledningen till att jag gör det är att jag inte är intresserad av sprit och öronbedövande musik. 
       
Vart är alla lugna och mer djupa tonåringar egentligen? Varför ser jag aldrig människor i min ålder som precis om jag, lyssnar på bra musik*, älskar djur, är blyga och bryr sig om politik? Kanske för att alla dem sitter inne vid sin dator precis som jag gör nu.. Det jag vill säga är att om man som jag - är intresserad av politik, djurrätt, musik som inte är dunka-dunka - vart ska man träffa människor då? Det känns nästan som att jag inte hör till gruppen ungdomar, även fast jag är 16 och hatar skolan. Så, finns det andra som jag någonstans? 

bra musik* = kent, depeche mode, björk, laleh...  

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN