Påsken närmar sig

Nu är det snart påsk. För mig kommer det se annorlunda ut än tidigare år, eftersom jag nu försöker leva ett mera djurvänligt liv. T.ex. kommer jag i år inte pynta någonting med påskfjädrar, inte heller kommer jag äta ägg. Och det blir heller inget konstigt godis som säkerligen innehåller både löss och komage. 

Något jag inte alls hade tänkt på speciellt mycket var angående påsk-fjädrarna,om det var äkta. Tydligen kommer fjädrarna ofta från kalkoner i USA men också ibland från Kina. Och att djuren plockas efter slakt och inte före kan man aldrig vara helt säker på.
 
Påsken är starkt förknippat med hönor och kycklingar, och det tänker jag fira genom att låta bli allt vad ägg och fjädrar heter, och på så sätt visa att jag inte stödjer industrin som håller dessa vackra djur fångna.
 
Så som hönor och kycklingar borde få leva.
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN