Sergels Torg, Fjollträsk och X

Idag ska jag på en manifestation på Sergels Torg i Stockholm. Den kommer att hållas av Djurens Rätt, riktar in sig på de alltför långa djurtransporterna som var dag sker i Europa. Den kommer pågå mellan klockan 13-15. Jag ska dit och kolla, alltid intressant att höra och se hur det brukar gå till.

Flera politiker är där och talar, bl.a. Jens Holm (V) och Carl Schyter (MP). Camilla Björkbom är där också, organisationen förbundsordförande. Läs mer om manifestationen här.

Senare på dagen bär det av norrut från Fjollträsk, upp till en liten mysig by som jag kallar för X. Där ska jag tillbringa några dagar tillsammans med syrran min, och bo i hennes nyinköpta hus (som förövrigt är en gammal skola, stort hus alltså..). Där ska jag njuta av lugnet och drömma om att jag själv någon gång i framtiden också kan bosätta mig på ett lika vackert ställe.
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN