Ingen norm på denna jord

Ibland störs jag av dem där gnagande tankarna som gärna vill att jag ska passa in. Jag kanske borde ha långt hår trots allt? Så att det syns tydligt vilket kön jag är, så att jag aldrig mer behöver oroa mig för att folk misstar mig för en kille. Kommer någon någonsin tycka jag är snygg? Kommer jag vara ensam för resten av livet? Tycker folk att jag är konstig?

Sen slår jag mig själv på käften och skriker inombords - "Sluta! Jag älskar mitt hår och jag älskar mig själv, och ingen norm på denna jord ska få ändra på det." Sen går jag vidare, säkrare än någonsin.

Kommentarer
Mo säger:

Jamen det är väl självklart! Vi är alla olika och ska bekräfta oss själva....man kan väl inte vara någon annan??

2011-08-26 @ 10:42:40
eine säger:

Sådär tänker jag också då och då. "Men shit de här stubbiga benen borde verkligen totalrakas, hur avtändande är inte jag?!" eller så skäms jag över mitt halvt blekta hår med såväl orangea som röda nyanser och lite utväxt på det, och man ser hur folk stirrar och undrar eller rent av föraktar. Men HERREGUUUUD, tänker jag sen(när jag tagit förnuftet till fånga), vem fan är det som ska kåta upp sig över mina ben? Vad spelar det för roll vad andra tycker om MITT hår? Och så går man därifrån med ett stärkt jävlar-anamma i bagaget. Och en lite lättare själ.

2011-08-27 @ 22:28:55
Hemsida: http://falseadvertising.blogg.se/
Schniffel | neurotisk skrivnarkoman säger:

Ungefär samma saker brukar gå i mina tankar, men snarare i stil med att jag borde tona ner min stil och mitt beteende så att jag inte skrämmer iväg folk, ger ett mer seriöst intryck och helt enkelt behagar andra. Och byta efternamn till något som andra kan uttala och stava.



Men...



Det är så tråkigt att vara som alla andra! (Folk brukar haja till när jag säger att jag vill studera biomedicin eller något liknande på universitetet, för utseendemässigt tror folk nog att jag är en sådan som vill försörja mig på estetik. Detsamma när jag säger att jag spelar klassisk fiol XD)

2011-08-28 @ 10:36:19
Hemsida: http://schniffel.blogg.se/
Laks säger:

Härligt att folk håller med! Vi har nog alla såna tankar till och från :P

2011-08-28 @ 17:29:36
Hemsida: http://laks.webblogg.se/


Vill du lämna en kommentar?



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad vill du säga?

Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN