No more höstklaustrofobi

Jag är en av dem som ALLTID drabbats av höstdepression. Mörkret har alltid fört med sig en nästintill klaustrofobisk känsla samtidigt som kylan gör att man tvingas gå runt i så tjocka kläder att man blir som en sköldpadda om man skulle ramla. Och när någon sa till mig att hösten var vacker med alla färger då jävlar... Den mörka tiden på året var alltid den mörka tiden för mig själv, jag mådde alltid piss då.

Men - jag har goda nyheter. För mig så är de inte så längre, höstklaustrofobin är numera historia. I år har jag faktiskt kunnat njuta av hösten och till och med tycka att mörkret är lite mysigt. Så, vad har jag gjort egentligen för att det ska bli såhär underbart?
 
- Rätt kläder! Flera stickade tröjor har jag numera och en varm och skön fleece

- Vara ute! Försöka gå ut de timmar det är ljust

- Tänka positivt! Tänka på fördelarna med vintern - inga mygg, inga flugor, ingen outhärdlig värme, ungarna är inomhus och leker (= tystare i mitt rum)

- D-vitamin! Vitaminen som en stor del av Sveriges befolkning har brist på och en brist sägs lättare göra en deprimerad - jag tar kapslar!
 
Trackback

<< TILLBAKA TILL STARTSIDAN